1 Eylül 2018 Cumartesi

KİTAP YORUMU-| Rüzgarın Adı-Kral Katili Güncesi 1.Gün-Patrick Rothfuss





Kitabın Adı :Rüzgarın Adı-Kral Katili Güncesi 1.Gün
Yazarın Adı :Patrick Rothfuss
Sayfa Sayısı:736
Yayınevi: İthaki


Özet:

Belki beni duymuşsunuzdur.

Fantastik kurgu edebiyatının eşsiz bir masalı, bir kahramanın kendi ağzıyla anlattığı öyküsü işte böyle başlıyor. Bir keder öyküsü bu... bir kurtuluş öyküsü... bir adamın evrenin anlamını arayışının ve gerek o arayışın gerekse de onu sürdürmesini sağlayan gem vurulamaz iradenin bir efsaneye dönüşmesinin öyküsü...

Benim Yorumum:

     Selamlaar , sevgiler..
     Aslına bakarsanız yukarıya kendi çıkardığım özeti yazma fikrindeydim.Çünkü kitabın arkasında konuyu tam olarak açıklayan pek bir şey yok.Ama ben de okuduğum kitabın konusu sorulduğu zaman cevap veremiyorum gerçekten.
Evet bir karakterimiz var adı Kvothe-kitapta sıklıkla Kote olarak da geçiyor-.Bir hancı olarak çıkıyor karşımıza.Kote'nin hanına gelen bir tarihçi onun kim olduğunu bildiğini ve hikayesini anlatmasını istediğini söylüyor.(Bu arada Kvothe kim biz de bilmiyoruz.)
Başta isteksiz olan Kote üç gün veriyor tarihçiye.Tüm hikayesini üç güne sığdıracağını söyleyerek anlatmaya başlıyor.İlk kitap birinci gün tarihçiye anlattıklarından oluşuyor.
 Bana kalırsa sıkıntı tam olarak burada başlıyor.Anlatım dupduru ve muazzam.Ama bence  konuya giremiyor yazar bir türlü.Yani 736 sayfa okudum evet çoook zevk alarak okudum buna da evet ama konu ne hala tam olarak bilmiyorum.
Güzel betimlemeler ve anlamlı cümleler ile Kvothe'nin geçtiği tüm şehirleri tanıma imkanı buldum diyebilirim.Ayrıca küçük yaştan itibaren kendi ayakları üzerinde durarak yaşan bir çocuğun öyküsünü okurken kimi zaman hüzünlendiğim de oldu.İlk kitapta Kvothe korkunç bir olay yaşıyor ve bu olay onu çok daha başka yerlere savuruyor.Bizde bu esnada onun cesur ve akıllı bir delikanlı olduğu süreci izleyeduruyoruz.
   Kapak özellikle çok hoş.Tahmin edersiniz ki kapaktaki kişi kahramanımız Kvothe.Kızıl saçları ve müthiş dehasıyla sizi kendisine sık sık hayran bırakacak. 
    Okurken zerre sıkılmadım ama dediğim gibi konuyu kavrayamamak bir miktar canımı sıktı.En azından biz adamın ne olduğunu bilsek kitap daha anlaşılır olur diye düşünüyorum.
Serinin devamını almayı kitabın sonuna gelene kadar çok istiyordum ama şu an hiç isteğim yok diyebilirim.Ama belki alırım Kvothe'nin hatrına..

Kendinize iyi bakın.Keyifli okumalar dilerim...



Benim kitaba puanım:
üç buçuk ile ilgili görsel sonucu
Üç Buçuk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder