23 Haziran 2016 Perşembe

KİTAP YORUMU : CADI AVCISI -The Witch Hunter (The Witch Hunter #1)-Virginia Boecker








  

Cadı Avcısı 
Virginia Boecker
Yabancı Yayınevi
Fantastik,Genç-Yetişkin

Tenime dağlanarak işlenmiş mühür. 
XIII
Beni koruyan ve ne olduğumu gösteren mühür. 
Ben On Üçüncü Yazıt'ın bir uygulayıcısıydım.                    
Bir cadı avcısı. Korkulması gereken kişi bendim.

En büyük düşmanınız dövüştüğünüz şey değil, korktuğunuz şeydir.




Konu:
            Elizabeth Grey, veba salgınında  tüm ailesini kaybettikten sonra yanında kalan tek kişi olan Caleb'tan ayrılmamak için onunla beraber Cadı avcısı sınavlarına katılır ve  krallığın en yetenekli askerlerinden biri olur. Cadı avcılarının tek bir görevi vardır: Büyüyle ilgili her şeyi yok etmek. Elizabeth büyücülüğü yok etmeye ve adaletin uygulayıcısı olmaya kendini adamıştır.Fakat inanılamayacak bir şekilde büyücülükle suçlanır ve tutuklanarak yakılmasına karar verilir.
             Sonunun geldiğini düşünen Elizabeth'in kurtuluş umudu hiç beklemediği birisinden gelmişti: 
Nicholas  Perevil, krallıktaki en güçlü ve en tehlikeli büyücü ,aynı zamanda onun en büyük düşmanıydı. Nicholas onu yakılmaktan kurtaracaktı ama tek bir şartla : Elizabeth ,Nicholas'ın üzerindeki ölümcül laneti kaldırmalıydı.
Esas sorun ise ne Nicholas 'ın nede yanındakilerin Elizabeth'in kim olduğunu bilmemeleriydi ve eğer onun bir cadı avcısı olduğunu öğrenirlerse yakılmak Elizabeth'in başına gelen en korkunç şey olmayacaktı.
 Elizabeth bir anda kendisini cadıların,hayaletlerin,korsanların ve fazlasıyla yakışıklı bir şifacının büyülü dünyasında bulmuş ve aslında neyin doğru ve neyin yanlış,kimin dost ve kimin düşman olduğunu bilmediğini fark etmeye başlamıştı.

  
Benim yorumum:
        Gelelim benim yorumumaa :) 
        Bana kalırsa kitap güzeldi.Etkileyici bir üslubu vardı yazarın .Sizi içine çekiyor ve kendinizi ordan oraya sürüklenirken buluyorsunuz.
 Ama klişeleri olduğunu da söylemeden edemeyeceğim. Spoiler vermeden bunlardan bahsetmek güç ama yasak aşkın olması zaten beraberinde pek çok klişeyi de getiriyor. 
Buna rağmen beğenerek okuduğum  bir kitaptı .Konusu ile kitabın adı güzel bir bağlantı yakalamış.Kapak deseniz kesinlikle şahaneydi .Zaten o kapağını o cilti gördükten sonra almamanız imkansız gibi bir şey :)

      Aslında kitabı okurken arada aklıma Merlin dizisi gelmedi değil :) Orada da bir krallık ve orada da yasaklanmış büyü.Ama onun dışında dizi ile kitap arasında hiç bir bağlantı yok.

      İhanetler,büyü ve neredeyse yarım bırakılmış bir son.İkinci kitabı almak zorunda bırakan canım yazar senide seviyorum :) Müthiş akıcı bir kitap. Gözlerinizle okuyor kalbinizle hissediyorsunuz. 

     Okumakta  tereddüt edenler için söylüyorum kitap kötü değil,sıkıcı hiç değil  bir anda akıp gidiyor zaten :) Daha iyi olsa , daha farklı olsa diyebileceğimiz yerler elbette var ama fantastik kitapları sevenlerin gayet beğeneceğini düşünüyorum :) 







                                   Benim değerlendirmeme göre 5 üzerinden 4 Puan  ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder