19 Temmuz 2016 Salı

KİTAP YORUMU:GECE İLE ŞAFAK









Gece ile Şafak
Fatma Erdek
Ephesus Yayınevi
Sayfa Sayısı:523





KONU:
Karanlıkta bile gören gözdü yürek. Bir kez bağlandığında, iz sürüyordu. Onlar sevgiyi de, acıyı da birlikte yaşamışlardı. Büyüklerin dünyasında kötülüğün kurbanı olmuş, kaderin savurduğu farklı yönlerde kaybolmuşlardı.

Yıllar geçmiş, yaşamlar değişmiş, dile getirilemeyen acılar karanlıklarda hapsolmuştu. Ancak bir gerçek vardı ki; aynı ateşte yanan yürekler, biraz örselenmiş, biraz olgunlaşmış olsa da, birbirini tanıyordu.

Fakat hayat bu kez onlara farklı roller çizmişti. Gece, intikam ateşiyle yanan bir kadın… Şafak, sevdiği kadını korumak için kendinden vazgeçmeye hazır bir erkek… Gerçeği ararken, aşkın ve tutkunun esiri olan iki yürek…

Bir yanda dar, çıkmaz sokaklar, birbirine yaslanmış gecekondular, benzer yazgılar, yüzler, insanlar… 

Diğer yanda karanlığa sahte ışıklar yakan sazlı sözlü mekânlar, suçlar, suçlular, hem sefil, hem de göz alıcı hayatlar…

Tehlikenin koynunda, sırlarla çevrili derin bir AŞK hikâyesi okumaya hazır mısınız?




BENİM YORUMUM:
Evet bugün uzun zaman önce okuduğum ve İremle yorumlamam için kararlaştırdığımız ilk kitap olan Gece ile Şafak için buradayım. Gece ile Şafak tek kelimeyle muazzamdı. İlk başladığında yalvarıyordum klişe olmasın diye ama klişeden o kadar uzaktaydı ki. Buzkentin En Soğuk Kızı kitabında yaptığım yorumu okuduysanız orada geçmişten kareler önümüze sunulduğunda kesik kesik olduğu için beğenmediğimi söylemiştim-ilk bölümler için-. Ama bu kitapta o kadar güzel geçiş yapılmıştı ki. iki farklı hikaye okuyormuşum gibi güzel bir duygu yaşattı. Sonunda bu iki farklı hikayeyi de öyle bir birleştirdi ki sevgili yazar nutkum tutuldu. 




Karakterler harikaydı. Tabi ki sinir olduğum kararları vs. vardı yok diyemeyeceğim. Ama olsun be gülü seven dikenine de katlanır. Gece'nin kaçışları sinirimi bozdu ama hak vermedim de değil hani kim olsa öyle yapardı :) Şafak ise Gece'yi çok kırdı diyebilirim. O neydi ya öyle. Böyle sonlara doğru kalbim sıkıştı var ya. Şimdi o anları hatırlamak istemiyorum. Bir ara ben bile kendime inanamadım ve Tuncay'a acımaya bile başladım düşünün yani. 









Konudan bahsedip büyüyü bozmak istemiyorum. Kesinlikle klasik bir konusu yok. Çok heyecanlanarak okuyacağınız bir kitap. Geçmişten gelen harlanan bir intikam,ortada dönen olaylar,Gece'nin Şafaktan kaçışları,güzelliği,zekiliği ve capcanlı nefreti;Şafak'ın sakladıkları ve hissettikleri. Kısaca Fatma Erdek mükemmel yazmış. herkese tavsiye ederim. Sonlarında biraz kötü oldum. Ağladım itiraf edeyim :) Ne yapayım dayanamıyorum böyle olaylar olunca. Neyse kısaca kitabın sayfalarını hızla çevirip,büyük bir merak ve heyecanla,bir solukta okuyacaksınız eminim. Tek bir sayfasında bile sıkılmadım. 




Benim kitaba verdiğim puan 5/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder